Welkom

Welkom op de website van de dorpskerk in Wapserveen. Fijn dat u onze site bezoekt. Onze dorpskerk is gelegen aan de doorgaande weg in Wapserveen, Oosteinde 31. Eens in de twee weken is er op zondag om 10.00 u. een dienst. Van oorsprong is onze kerk vrijzinnig hervormd en sinds het ontstaan van de PKN een protestantse gemeente. Of dit nu nog een uitgesproken signatuur is van de gemeente moet in het midden worden gelaten. Feit is dat die signatuur wel een openheid met zich mee heeft gebracht. De kerkelijke gemeente wordt ervaren als een open, vriendelijke en informele gemeente, waar een ieder zich thuis kan en mag weten. Een gemeente die streeft naar een zo groot mogelijke betrokkenheid bij onze leefwereld in het algemeen en het dorpsleven in het bijzonder.  Op deze website vindt u informatie over de kerk en haar gemeente. Wij hopen dat u hier kunt vinden wat u zoekt. Uiteraard bent u ook van harte welkom bij ons in de kerk voor kerkdiensten en/of andere activiteiten. Heeft u een vraag? Aarzel dan niet die aan ons te stellen via het tabje CONTACT. Wij zien u graag nog eens weer!

Palmpasen

Zondag 24 maart mochten wij Palmpasen vieren. Door het slechte weer ging de optocht door het dorp niet door, zodat de kinderen al vroeg bij de kerk aankwamen en de gewone dienst dus heel kort was. Nadat de inmiddels volle kerk was voorzien van koffie, thee en ranja werden liedjes gezongen, het verhaal van de intocht van Jezus in Jeruzalem werd verteld in begrijpelijke taal en er was een toneelstukje over de kippen Tik en Tok die een TikTok filmpje door de paashaas lieten maken. Tik was namelijk haar eieren kwijt.

Hierna mochten de kinderen buiten eieren zoeken. De mooi versierde palmpaasstokken stonden hierbij te wachten tegen de kerk.

Diensten

29 maart
Goede Vrijdag
19.30 uur Drs. G. Kaspers Viering avondmaal
31 maart
1e Paasdag
mmv Koperblazersensemble van VCE Westerveld
10.00 uur Drs. G. Kaspers Na afloop koffie en thee
7 april 10.00 uur  Mw. K. Petter Na afloop koffie en thee
21 april 10.00 uur Ds. W. Pastoor Na afloop koffie en thee

Overige activiteiten

9 t/m 12 mei     Feest van de Geest expositie van Jitske van der Wal en Cathy Bemelman
18 t/m 20 mei   Feest van de Geest expositie van Jitske van der Wal en Cathy Bemelman
woensdag 22 mei 10.00 uur koffieochtend

Oud en Nieuw

Zondag 31 december is er een Oudejaarsdienst om 19.30 uur.
In deze dienst herdenken wij hen die het afgelopen jaar zijn overleden. Er is ruimte voor herinneringen en bezinning. Helga Stein van Callenfels verzorgt een muzikale bijdrage.
In deze dienst nemen we tegelijk afscheid van het jaar 2023.

In de Nieuwjaarsdienst op zondag 7 januari 2024 beginnen we het Nieuwe jaar met “begroeting en ontmoeting”. In deze Nieuwjaarsdienst kan iedereen voor of na de dienst elkaar een goed jaar toewensen. We beginnen die morgen om 9.30 uur met koffie en
Nieuwjaarsrolletjes. Als de koffie op is, begint de dienst. Na afloop van de dienst heffen we het glas op het Nieuwe Jaar.

Kerstgezinsdienst

Op 1ste Kerstdag 25 december is er een feestelijke dienst met veel muziek en kersttoneel. U bent van harte welkom in deze Kerstgezinsdienst met kindertoneel.
Het toneelstuk over “De Grote Ster” wordt gespeeld door 5 kinderen t.w.: Sjoerd Westenbrink, Hannah Kalsbeek, Benthe Marcelis, Nina en Iris Schoemaker.
De “Grote ster” voelt zich heel groot. Hoe is de relatie met de andere sterren?
In de pauze is er chocolademelk, limonade, koffie en thee met voor iedereen wat lekkers.
U kunt het meemaken in de Kerstgezinsdienst om 10.00 uur.

Zingend naar kerst in Wapserveen

U bent hartelijk welkom bij de Kerstnachtdienst in de Protestantse Kerk in Wapserveen.
Deze Kerstnachtdienst zal worden gehouden op zondagavond 24 december a.s. om 22.00 uur.
Bewoners uit Wapserveen en belangstellenden uit de wijde omgeving zijn van harte welkom.
Samen gaan we zingend “op weg naar de Kerst”.
Dianne Schenkel en Margriet Lugtmeijer gaan – onder begeleiding van pianist Ignas Heuvelink – liederen zingen met woorden en klanken die ons sfeervol  naar de kerstdagen vergezellen.
Samen gaan we prachtige kerstliederen zingen en luisteren naar vertelling en declamatie.
Wij verwachten een inspirerende en bezielende Kerstnachtdienst vol warmte en saamhorigheid. U bent van harte welkom op 24 december, aanvang 22.00 uur.